soms al ik geen muziek op mijn speakers zet kraken ze, wat is dat?

dus ik zet muziek op mijn speakers en ze kraken als er niets opstaat kraken ze soms maar ik den dat het niet aan mijn boxen ligt want ze zijn nog maar 1 week oud.

weet iemand wat dat is?

en wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
4.1K

Het beste antwoord

Dat zal inderdaad niet aan uw boxen liggen want anders zouden ze kraken bij uitsturen met geluid.
Doordat er geen signaal is gaat de elektronica geen feedback kunnen voeren en stuurt de versterker vol open, het minste kraakje komt dan vol naar de boxen, op zich alleen storend maar niet nefast voor welk onderdeel van de installatie ook.

Toegevoegd na 21 minuten:
Vergeten bij vermelden dat die kraken meestal stoorimpulsen (spices) zijn die uit het net komen. Dat kan zijn als een of ander toestel inschakelt zoals ijskast, diepvries, centrale verwarming met mazoutbrander, enz.

Toegevoegd na 3 uur:
Met een oscilloscoop kan u die stoorimpuls mooi zichtbaar maken, zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus dat betekent storing in feite
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn wel degelijk storingen die via het net binnenkomen.
Met een degelijke netvoeding moeten die er normaal uitgefilterd worden.
Nog even vermelden dat GMS ronken enkel opgepikt wordt door draadloze verbindingen zoals koptelefoons, micro's en antennes van radio ontvangers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus mij speakers en versterker zijn OK
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker weten. U kan gerust zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
a bedankt voor de info hé
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
deze heeft me echt geholpen

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen dat ze storen doordat ze aangesloten zitten op het stroomnet waar ook andere apparaten op aangesloten zitten. Bij mij is dat bijvoorbeeld het automatisch rolluik dat (als ik het aanzet natuurlijk) de speakers laat kraken.
Een andere optie is je mobiele telefoon, als deze een netwerk zoekt, een sms stuurt/ontvangt, kan dat ook geluid geven op de speakers.

Oplossing: ander stopcontact waar geen andere dingen op zitten aangesloten en/of je telefoon niet te dicht bij de speakers houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien vangt hij het radiosignaal van je telefoon op? Meestal gebeurt dit als je 3G aan hebt staan (ook als je op wifi zit en je 3G staat aan) of als je belt/een sms verstuurt. Telefoon dus een meter of twee er vandaan leggen.