als je huurschuld heb en je word uit je huis gezet,moet je woningbouwvereniging dan voor een onderkomen zorgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou wat zijn...
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ja, dan betaalde geen mens meer huur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe simpel kan het soms zijn....

Antwoorden (3)

Nee, de woningbouw is je dan niets verplicht, want jij bent de wanbetaler, en de schuld ligt dan bij jou. Je zult helaas zelf voor onderkomen moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee.
Maar de verhuurder kan jou niet zo maar uit je woning zetten.
Daar is een vonnis van de rechter voor nodig.
De verhuurder zegt dat hij u uit de woning laat zetten, omdat u een huurachterstand heeft van twee maanden of meer. De verhuurder mag dit niet zomaar doen. Hiervoor heeft hij een vonnis van de rechter nodig. Een vonnis is de uitspraak van de rechter.

http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/wonen/huurwoning/huurachterstand-uitzetting/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het vonnis door de rechter is uitgesproken. Meldt de woningbouw dit altijd aan de gemeente. Jij wordt als 'case' behandeld tijdens de wekelijkse vergadering, waarbij de gemeente zit, jeugdzorg, alle woningbouwverenigingen van jouw woonplaats etc. Als je geluk heb biedt een andere woningbouwvereniging jou een alternatief aan. Heb je pech dan ben je aangewezen op voorzieiningen zoals Humanitas of Leger des Heils.